2010. május 11., kedd

Kertrendezés - május 2. hete






Én folytattam a benti glancolást-suvickolást. Végre látható is lett az eredmény. Sajnos az alapos szemrevételezésnél az is kiderült, hogy a konyhaszekrények rémes állapotban vannak, nagyon gyorsan ki kell őket cserélni... Hát, arra most nincs keret. Ökomamáék honlapján olvastam hogy az ő mosogatószekrényük téglából van felfalazva, puhítom A-t, hogy nekünk is olyan legyen. Bontott tégla van a telken, szerintem meg tudnánk csinálni...

A kertben végre nagy lépések történtek...
Ástam egy ideiglenes vermet a komposztnak... Ez csak ideiglenes hely, mert a végleges helyen még ott van rengeteg vashulladék meg a gyíkok ;)
Nehezen haladtam, mert közben tanulmányoztam egy veterán éti csigát, ligeti csigákat, meg szemrevételeztem a növényzetet. Emma lelkesen nyomkodta szét a rögöket, aztán felmászott a földhányásra, beleesett, dobálta. Nagyon tetszett neki :) Jó ez a föld, szép barna, nem homokos, alig agyagos. De nem véletlenül Szőlőhegy a neve, A. méteres szőlőgyőkerekkel küzdött meg.

Közben A. ásott és ásott, ezúttal jobboldali 3. teraszon egy 2x4 méteres sávot a B-ban vett szép és erős paradicsompalántáknak. Vettünk egy rakás büdöskét is, védőnövénynek.

Julival a lépcső melletti rézsűbe ültettünk büdöske, sarkantyúka, körömvirág és pillangóvirág magokat. Remélem kikelnek... Közben találtunk egy szép tulipánhagymát az ősszel lerakottakból, jó nagy fiókhagymát nevelt.

Ebéd után elültettünk a lenti részre egy hosszú sor uborka, 2-2 rövid sor céklát, bokorbabot és spenótot. Ha minden igaz, akkor ők szeretik és védik egymást. A biztonság kedvéért ide is jött büdöske (meg még jutott is). Melléjük került 2-2 fészek főzőtök és cukkini.

A futóbabok helyét még előző nap alakítottuk ki, a kiszáradt meggyfát szemeltem ki tartónak. Oda került Juli 2 iskolai babja, aztán körbe több fészek. Közéjük hajnalkamagok. Az északi oldalra, hátha kikel alapon büdöskemagok kerültek.

Hirtelen eleredt az eső, egy gyors zápor után, szemerkélő esőben elültettük a paradicsomokat, közéjük természetesen büdöskéket palántáztunk, és még körömvirágot is tettünk körbe. A. hordta a vizet, Juli locsolta, a kis locsolóval Emma is locsolt (főleg a cipőjét).

Egy kedves mamamis barátnémtól kaptam (ó, de a sok mamamis barátnémtól annyi növényt kaptam - mentát, citromfüvet, sásliliomot) canna-sarjakat, azt is elültettem. Egyelőre csak 2 5 literes vödörbe, mert cserépre már nem futotta a B-ban.

Ja, a B-ban vettünk két cserép fuksziát... Nagyon szépek, jól bírták az átültetést is, de majd hétvégén kiderül...

A fákon a sok virág után már fejlődnek a termések, alma, körte, meggy, barack, eperfa fog teremni. Az egyik meggyfán szemrevételeztem egy csomó taplót... A törzsét az előző tulajdonosok valamelyike szépen tönretette, nagy hasadások, szakadások vannak rajta... Hát, elmondtam A-nak bizalmasan, mit tennék az illetővel, aki így hagyta a fa sebes törzsét kezelés nélkül ;) Ősszel ki kell tisztítani, lekaparni és sebkezelővel bekenni, különben el fog pusztulni...

Végül megint majdnem este 7-kor indultunk haza, ólmos fáradtsággal. Emma hamargyorsan el is aludt... Juli is erősen ásítozott, de ő kibírta hazáig :)

Jövő hétre (ami csak 1 vasárnap lesz) maradt még A-nak ásás (még a paprikáknak, padlizsánnak, a mamamis paradicsomoknak kell hely), nekem sok gereblyézés. A telek előtti kert borzalmas, tele van vashulladékkal, meg ahogy néztem talán gumimedence-darabokkal... Oda is szeretnék még egynyári virágokat ültetni. És a terasz alatt a rézsűt is rendbe kéne hozni, meg egy kis fűszerkertet is csinálni kéne... Szóval van még dolog.
De abban megegyeztünk, hogy ebből a kertből nem lesz kultúrültetvény. Meghagyjuk vadregényesnek. Nagyon szép kis zugok vannak benne, azokat nem szeretnénk bolygatni (persze ez főleg az én elméletem, de A. nem tiltakozott).

A képek:
Két vödör "kanna"
Éti és ligeti csiga 1-1 példánya
Komposzt-hely
Canna

Nincsenek megjegyzések: